Maar er is zo veel leuks te doen - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu Maar er is zo veel leuks te doen - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu

Maar er is zo veel leuks te doen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Wordt weer eens tijd voor een blog, want anders ben ik zo de helft al weer vergeten. Met Lauren en mij gaat het nu best goed. Ook al vind ze het niet leuk, ze kijkt nu 's avonds niet meer tot zo laat tv, dus ik kan weer lekker slapen :). We spreken elkaar nog steeds niet heel veel maar het is wel gewoon goed nu.
Tot nu toe is hardlopen elke keer nog binnen geweest, ik geloof dat het wel mee gaat vallen met die kou dus. Donderdag (na een les hiphop jam- soort van voorbereiding op dat ik bij de dansgroep ga?) weer naar Dinkytown geweest, en dit keer ook hyerin en Jiwon meegenomen. Zoals ik al eerder vertelde moeten zij dus normaal gesproken 11 uur thuis zijn, dus zijn ze nog nooit echt uit geweest. Ze vonden het super leuk en hadden dat later ook nog wel een paar keer gezegd. Dat vind ik dan weer heel leuk, haha. Het vroeg opstaan en hardlopen de volgende ochtend ging nog verbazend goed. En wat al helemaal lekker was, was de sauna erna. Het was de verjaardag van Cecilie, en samen met haar en Yen-nhi (beiden uit Noorwegen) om haar verjaardag te vieren in de sauna geweest en uit wezen lunchen. 'S avonds naar Chinese new year celebration geweest. Wat ik niet wist is dat het werd georganiseerd door een christelijke studentengroep. Dat was.. apart.. Volgens het Chinese nieuwjaar is dit dus het jaar van het paard. Gaan die christenen zeggen 'geloof niet in het paard, maar in de creater van het paard, God. Ja hallo, dat is niet waar het Chinese nieuwjaar over gaat. Verder kon ik mijn lach vrij moeilijk inhouden wanneer ik Cecilie aankeek. Verder waren de mensen er wel heel aardig en was het best leuk hoor. Tafeltennistoernooi en lekker etennn.
Zaterdag met Yen-Nhi naar downtown geweest om het winkelgebied daar te vinden. Er zijn een paar winkels, maar waar wij op een gegeven moment terecht kwamen waren grote verlaten ruimtes waar alles dicht en verlaten was. Huh? En een hele coole boeken/muziek/café-winkel. En nee ik heb natuurlijk geen foto gemaakt ;). Zaterdagavond een film gekeken in het cofman theater, en daarna vooral vroeg naar bed gegaan. Beetje ziekjes. Zondag dan ook maar zo lang mogelijk in mijn bed blijven liggen, maar ik wilde toch wel echt graag naar mijn eerste les van de snowboarding course. Het is een heuvel, en het is klein, maar het is wel super leuk! Heb een leuk groepje, en ik kan er nog best wat nieuwe dingen leren.
Nu heb ik dus het weekend weer iets te weinig voor school gedaan. Maar er is zo veel te doen! Morgen is de eerste practice van de dansgroep. Ben heel benieuwd! (ook wel een beetje zenuwachtig aangezien ik niet echt ervaring heb..) Komend weekend maar even geen plannen maken. (behalve dat vrijdag kick-off party van de dansgroep is en zaterdag 'The one and only, World Champion, Judah Friedlander is coming to YOU.' En ik zondag natuurlijk weer snowboarden heb. Hmm..) Gelukkig heb tussen mijn lessen door steeds wel even tijd om te lezen (of anders in ieder geval deze blog te schrijven!)

Oja, en ik denk inderdaad dat de professor van brain and emtotion ons bang probeerde te maken omdat hij alleen gemotiveerde studenten wil. Het grootste deel van de les is discussion en hij verwacht allemaal slimme opmerkingen. Nou maakt dit mij eigenlijk juist ook wel een beetje bang, maar het betekent wel dat de tentamens wel mee kunnen vallen. Misschien. En gisteren natuurlijk superbowl gekeken! want dat hoort, haha.

  • 04 Februari 2014 - 16:47

    Floor:

    Klinkt leuk allemaal. Ugh ja je moet het wel getroffen hebben met huis/kamergenootjes ;) Ik hoop dat de hele theorie van de tentamens vallen mee nadat de docenten je bang hebben gemaakt. Dan gaan mijn tentamens heel erg meevallen haha. Hoeveel graden is het nu bij jullie? Wij hadden gisteren een paar uur sneeuw :O (wat best verbazingwekkend is in Madrid haha) :) X

  • 04 Februari 2014 - 17:00

    Marloes :

    Ja, en opzich is het nu wel goed met mn kamergenootje maar toch baal ik er van dat ik geen single room heb. Ik ben nu dus een beetje ziekjes en dan wil ik graag echt Vroeg vroeg naar bed. Maarja we hebben afgesproken dat ze tot elf uur gewoon tv kan kijken (op dr mega grote tv zonder koptelfoon en met het geluid gewoon voluit ugh) dus dat doet ze dan ook. Denk dat ik maar een koptelefoon voor dr ga kopen, 'kijk eens cadeautje'. Haha, ja goeie theorie he? uuhm zo'n -15 (maar het sneeuwt niet en is eigenlijk best lekker..) ZO dat is zeker wel verbazingwekkend ja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Juni 2014

@ the University of Minnesota

Landen bezocht: