Drie weken later.. - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu Drie weken later.. - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu

Drie weken later..

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 April 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Oke, sorry dat het zo lang geduurd heeft. Na mijn spring break gewoon nog niet eerder toe gekomen om te schrijven. Voor de vakantie eerst super hard gewerkt om mijn essay alvast af te krijgen dus vond dat ik mn vakantie verdiend had :). Die donderdag eerst nog naar een orkest wezen kijken. Een van mijn vrienden hier zit namelijk in het studentenorkest. Wat vonden we ervan? Halve minuut stilte... tja ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen, voor mij klinkt elk orkest zo ongeveer het zelfde. Vrijdag ook nog even uit in Minneapolis, en voor het eerst in tijden eens ergens dan Blarneys! Poorhouse, leuke plek! Zaterdag brak reizen dus. Hmmm viel me wel een beetje zwaar, maar was het waard. En dan eindelijk die spring break! Vooraf had Cecilie ons nog even bang gemaakt , "volgens het weerbericht gaat het voor zover je nu kan zien elke dag veel regenen" NEEEEE!!! Maar daar was gelukkig niks van waar. Eerste dag Disney. Heerlijk dagje. Lijkt wel echt spreken op Disneyland Parijs! (waar ik een paar maandje voor ik naar Amerika ging nog geweest was). Andy is volgens mij wel echt de grootste Disney fan ever. (Ook toen we weer naar huis gingen "ik wil terug naar Disney" niet maar Miami maar naar Disney? Ok) Daarna door naar Miami. Met het boeken van de vakantie had ik soort van de leiding genomen per ongelijk, waardoor iedereen verwachtte dat ik wel zou beslissen ofzo. 'Hoe laat gaat de bus, waar moeten we heen, bus laat, moeten we bellen?' Vond ik een beetje vermoeiend, Chicago tripje ga ik het niet meer zo doen. Dan Miami Beach. Aaah wat heerlijk om bij de zee te zijn! In Miami zijn de auto's duurder en zo ook de drankjes in de clubs . Gelukkig hebben alle hostels elke avond wel goede deals. Niet dat we elke avond uit zijn geweest hoor. Maar twee keer naar een club eigenlijk, verder 's avonds ook een paar keer naar het strand geweest met een heleboel andere studenten en dit waren eigenlijk ook wel hele leuke avonden. Verder een dag een tripje gedaan naar de everglades; alligator park. Hier met een airboat rondgevaren en wat alligators gezien, en erna een show waarin verschillende dieren werden laten zien zoals mega grote pad en een schorpioen, hoe een krokodil gevangen kan worden, en veel mensen laten schrikken (door onverwachts de schorpioen een centimeter voor het gezicht van degene die te laat kwamen te houden etc.). Gelukkig waren wij op tijd. Een andere dag naar downtown geweest op zoek naar 'little Havana'. Toen we iemand om de weg vroegen zij deze man "you áre in little Havana". Oke dan. Verder was downtown wel erg leuk. Zelfs nog twee keer wezen hardlopen in Miami Beach, wat echt wel leuk was in het park naast het strand waar genoeg te zien is omdat het er gezellig druk is. Allemaal mensen die er terug komen van het strand, work out doen in de work out speeltuin (weet even niet hoe je dat noemt, maar ik denk dat dit wel duidelijk is?), of rondrijden op een soort step scooters. De laatste dag ook de hoofdstraat van Miami Beach nog weten te vinden. ''O, Ocean drive, de weg langs het strand, is helemaal niet de hoofdstraat ?!" Ahum.. Niet wezen surfen, wat ik wel een beetje jammer vond. Waren ook niet echt golven. Je zag 'standing peddling', surfen met een peddel, maar niet gewoon golf surfen. Nouja, dat komt een andere keer dan wel weer. Het hostel was echt super leuk! We zaten tussen twee te twijfelen tijdens het boeken. Een leek iedereen beter maar daar konden we niet met z'n allen in een kamer, de andere leek iets minder maar omdat we wel graag een kamer wilden toch maar daarvoor gekozen. Blij toe, want de andere zag er veel minder leuk uit vond ik. Ons hostel was relaxter, meer laid back, de andere was echt een feest hostel. Echt super leuk hoe iedereen in het hostels met elkaar optrok! We waren zelf met z'n 5-en in een acht-persoons kamer, en sommige van onze kamergenoten trokken heel vanzelfsprekend een dag of een paar avonden met ons op en ook op het terras en in de lobby was er een hele chille sfeer. Allemaal mensen die een tussenjaar hebben of een paar maanden vrij wat best wel een beetje jaloersmakend is eigenlijk. Waarom heb ik dat nooit gedaan? Conclusie: spring break was top. Toch was ik wel weer een soort van blij om thuis te zijn. Best vermoeiend de hele week met een groep te zijn, vooral omdat een van hun nogal op mn zenuwen werkte. Maandagavond terug gekomen en dinsdag dus midterm 2 van Criminal Behavior and Social Control. Ging beter dan verwacht. Afgelopen weekend was ik nog steeds moe (nee ik was eigenlijk niet echt meer uitgerust terug gekomen..) Donderdag eindelijk een keer naar het sushi restaurant, want dat was al lang een plan. Erna het uitgaan maar weer een keertje overgeslagen en film gekeken met Jiwon en Hyerin, zei waren naar LA, San Diago en Las Vegas geweest, klonk ook goed. Vrijdag naar The Dekota geweest. Dat zou een jazz bar moeten zijn. De (live)muziek was misschien niet echt jazz maar verder de bar wel en was heel gezellig. Staat ook in mn toeristische boekje kwam ik achter overigens. Zaterdag met Jiwon en Hyerin mee geweest naar een Asian market. Zij missen hun eten van thuis en gaan dus regelmatig naar een Asian market en nou leek het me wel leuk om een keetje mee te gaan. Ik had rice cake gekocht om eens te proberen. Ik vond het eigenlijk niet zo lekker.. een soort smakeloos/bakbloem smaak buitenkant en een zoete maar rare en naar mijn mening een beetje misselijkmakende binnenkant. Leuk dat ook eens geprobeerd te hebben. EN gisteren, jawel, nadat ik dat al loop te zeggen vanaf dat ik hier ben, een Iphone gekocht. Jahoor ik heb nu ook een goede telefoon. Heeel blij mee :) Was ook wel echt nodig want als ik met iemand belde kon de ander me eigenlijk nooit verstaan. En is gewoon leuk natuurlijk en scheelt in prijs toch wel met Nederland. Gisteren was trouwens weer echt een zomer dag. Het wisselt per dag maar gaat nu wel duidelijk de goede kant op. En als het hier een mooie dag is het echt super lekker. Heel anders dan in Nederland. Totaal niet benauwd, en nog wel een soort frisse lucht, maar met een krachtige zon, zodat ook al is het nog maar 12 graden het veel warmer voelt en iedereen al in shorts en T-shirts loopt (mentaliteit van hier maar ook ik doe mee met de T-shirts want het voelt heerlijk warm, beetje als op wintersport. Misschien ben ik ook wel gewoon zo geacclimatiseerd, dat kan ook want toen ik na spring break terug kwam in Minneapolis vond ik de koude lucht een soort van lekker..). Nu ook gepland wanneer we gaan skydiven, het wordt echt! En. Het gaat nog steeds snel. Ik dacht het begin gaat snel en dan het eind ook weer, maar het hele semester gaat snel. Heb nog maar een weekend waarin ik nog geen plannen heb en überhaupt nog maar 7 weken voor het semester is afgelopen. Gelukkig heb ik dan nog een maand in Amerika voor ik naar huis ga. Al miss ik Nederland ook nog steeds wel hoor, maar toch. Ook heb ik trouwens bedacht dat ik als ik weer in Nederland ben wel het Buddy Project in Amsterdam wil doen, maar dan als mentor. Ik vond het vooral in het begin best fijn dat ik Maggie alles kon vragen, en lijkt me gewoon best leuk om de exchange studenten die in Amsterdam zijn te ontmoeten, en dan zie ik de must sees in Amsterdam ook nog eens. Maar dat is voor later. Oja en ik baal er nu toch best wel van dat ik in juli tentamens heb. Niet alleen Annabelle wil in juli langskomen in Amsterdam, maar ook Hyerin gaat in juli naar Europa en wil langskomen. Noooou ik wil ze kunnen uitnodigen in mn kamer in Amsterdam, maar dat kan eigenlijk gewoon niet! Maar dat is ook voor later. Nu moet ik gaan. Tot de volgende keer :) Over een maandje ofzo.. Nee denk wel wat eerder nu.

  • 03 April 2014 - 11:37

    Tessa:

    echt super leuk mar!
    wat doe je veel leuke dingen!
    super dat je gaat skydyven. we kunnen in nederland wel een keer samen gaan surfen!

  • 04 April 2014 - 01:08

    Marloes :

    Jaaa doen we! En jij dan, jij doet pas veel leuke dingen! haha, maar nee ik verveel me niet nee. Voor jou duurt Nederland niet lang meer, heb je ook wel weer ergens zin om terug te gaan of nog totaal niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 8378

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Juni 2014

@ the University of Minnesota

Landen bezocht: