Morgen beginnen de lessen - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu Morgen beginnen de lessen - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu

Morgen beginnen de lessen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Januari 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Vandaag was een nationale feestdag; Martin Luther King Jr Holiday. De lessen beginnen dus morgen. De afgelopen dagen gingen super snel voorbij en ik heb helemaal niet het idee dat ik hier al een week ben! Vrijdag ben ik naar Target geweest, een soort Ikea waar ze de meest random spullen samen in een winkel verkopen. Hierna another welcome party (maak een zo hoog mogelijk toren van spaghetti met een marshmallow op de top). Er was ook een ijshockey wedstrijd vrijdag maar ik was te laat met kaartjes kopen. Maar ach, er is elke vrijdag een wedstrijd en elke woensdag een basketbal wedstrijd, dus dat komt nog wel een keer! Na de welcome party wat wezen drinken met een groepje uit brazielië en spanje en eeen Minnesotan girl. Dit meisje uit Minnesota heeft ons geleerd wat het accent in Minnesota nou is. Tenminste, hoe iedereen 'denkt' dat we praten zij ze er wel bij.
Zaterdag het ice skating event. Veel exchange students hadden nog nooit eerder geschaatst. So that was fun. Hierna mijn eerste meal plan dinner gehad. Ik was gewaarschuwd dat het niet erg goed is. En dat was het ook niet. Maar vandaag was al beter en er is nog een andere hall waar het nog beter blijkt te zijn, dus ik heb nog hoop. Ik koop nu vooral veel fruit om nog een beetje het idee te hebben dat ik gezond bezig ben.
Zondag heeft Maggie me uptown Minneapolis laten zien. Een straat met leuke winkels. Ik wilde dan eindelijk mijn Amerikaanse simkaart kopen (want ik had een week zonder gedaan, gelukkig is er bijna overal wifi). Maar ik heb mn Amerikaanse bankpas nog steeds niet binnen, en met mijn universiteitspas waarmee ik op de campus kan betalen kon ik daar niet gebruike (goh wat gek, ahum). Baalde ik nogal van want wilde nu toch eindelijk wel een mobiel! Er is daar ook een groot meer, die (vooral in de zomer) volgens maggie really nice is. Daar hadden we alleen geen tijd meer voor, want zij moest die middag een vriendin helpen verhuizen. Ga ik ook nog wel een keer heen. Smiddags uitgezocht welke group ik zou kunnen joinen. Zowat iedereen zit hier in een groep dus dat leek mij nou ook wel leuk. Aangezien ik er alleen spring semester ben kan ik alleen niet bij heel veel groepen. Misschien dat ik bij een dansgroep ga. Ook gekeken of ik mijn meal plan kan veranderen naar minder maaltijden (dit scheelt in prijs amper dus ik laat het maar gewoon zoals het is). Krijg net een mailtje terug van de dansgroep dat het rooster nog bekend moet worden maar dat ik natuurlijk gewoon kan joinen. Het zijn allemaal verschillende stijlen die ze doen. Weer wat nieuws dus! En ik heb gisteren gekeken bij het outdoor center. Die tip had ik ergens gelezen in een studentenblog voor ik hier kwam. ZO veel leuke dingen! canoeing day trip, stand up paddleboarding, ice Climbing, verschillende cabin en backpacking trips en ik de spring break een 'Dogsled, ski, snowshoe & cabin trip. Hier wil ik dus ook sowieso wel iets van doen! En ik wil een keer naar Chicago en ik wil naar the mall of america en ik wil naar het minnehahapark (waar een bevroren waterval is, klinkt wel cool (letterlijk maar dus ook figuurlijk..) en ik wil naar dinkytown (een buurt die leuk blijkt te zijn met restaurants en barretjes enzo, wat dichtbij is dus dat komt vast wel snel). Zo veel dingen die ik nog wil doen. Maar laat ik eerst maar eens een beginnen met een week colleges. Mijn rooster is namelijk best wel pittig. (ma) van 9 tot 15.45 (di) van 11 tot 15.45, dat valt nog wel mee maar nu komt het: (wo) van 9 tot 20.30!!!! Hoe ik dat ga vol houden? Do een oke dag en vrijdag een korte dag. En zondag heb (ook dit kan je gewoon kiezen als vak) snowboarden. Eerste week maar is uitproberen of het wat is aangezien ze hier dus, zoals eerder gezegd, geen bergen hebben. Er staat wel dat er op 9 niveaus wordt les gegeven, dus dan zou het toch best uitdagend moeten kunnen zijn.
Vandaag bij de bank weze vragen wanneer ik mijn bankpas krijg (7 tot 10 werkdagen), naar de bookstore geweest en terug naar uptown want op Skype vanmorgen kwam mn moeder met de oplossing voor het kopen van een simkaart. Je hebt toch ook je credit card nog? OJA! Nu dus eindelijk weer deen telefoon! Heel blij mee want ook al heb ik binnen bijna overal wifi, als je ergens afspreekt is het toch wel lastig als je geen telefoon hebt. Sinds vandaag is ook mijn kamergenoot Lauren er. Hebben net samen gegeten en heb een paar van haar vrienden ontmoet. Welke overigens vertelde dat ze nooit van de campus af kwamen behalve als ze naar hun ouders gaan. Ze komen dus eigenlijk nooit in de twin cities zelf, alleen maar op de campus. wouw. De campus is dan ook best wel groot. Dat wordt nog wat met het vinden van mijn lessen deze week! Lauren is wel leuk gelukkig. Is toch wat als je een roommate hebt die je niet uit kan staan. Heel erg open is ze. En ze heeft een notenallergie waarbij het kan gebeuren dat ze binnen een paar minuten na het eten van noten geen lucht meer krijgt. Als dat gebeurt wanneer ik erbij ben moet ik een epipen toedienen. Best wel een beetje eng.. Niet dat het vaak gebeurt maar toch. Verder zit ze zelfs in 3 groepen (sorority, autism speaks en uuhm de derde ben ik vergeten). Verder zijn de Amerikaanse studenten hier heel streverig! Zowel Maggie als Lauren vinden het belangrijk om alleen maar As te halen. Ze hebben dan wel veel vakantie (3 maanden in de zomer, 1 maand in de winter, 1 week spring break en losse dagen), maar verder studeren ze hard. Ik heb wel zin om te beginnen met mijn lessen. Volgens mij heb ik leuke vakken uitgekozen en ik ben gewoon heel erg benieuwd.
Zo dit is wel even wat anders als mijn korte update van gisteren, haha. Zijn jullie weer helemaal bij :)

  • 21 Januari 2014 - 17:41

    Marloes:

    Oke er zitten dus blikaars nogal wat spelfouten in, dat moeten jullie me maar vergeven

  • 21 Januari 2014 - 17:42

    Marloes:

    *blijkbaar

  • 21 Januari 2014 - 18:50

    Hillie:

    Heerlijk om te lezen hoe het allemaal gaat met jou in Amerika!
    Fijn dat je goed kunt opschieten met Lauren.
    Succes met de colleges en veel plezier.
    xxx mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8386

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Juni 2014

@ the University of Minnesota

Landen bezocht: