Ik ben een slechte fotograaf - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu Ik ben een slechte fotograaf - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marloes - WaarBenJij.nu

Ik ben een slechte fotograaf

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 Januari 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Wisten jullie al, maar dat blijkt maar weer eens. Ik heb zelf nog heel weinig fotos genomen.. Maar hierbij wel wat foto' s van de campus en van the mall of america! (Gelukkig zijn er altijd anderen die wel foto' s maken (A)). Eerste weekje colleges is nu geweest. En ik ben nog steeds heel blij met mijn vakken. Al laat ik er eentje vallen (woensdagavond, want ja die dag was toch wel echt te lang. Plus dat dit vak tegenviel, dus dat komt mooi uit dan). Verder verbaasde ik me nogal over de beginning running course. Want we zullen voornamelijk buiten lopen. KOUD!
Vrijdag was ' Small world coffee hour' Dit is elke twee weken en elke keer is er dan een studenten groep die iets organiseert. Dit keer was het de Latijns Amerikaanse studentengroep. Spelletjes, eten, drinken, gezelligheid. Hierna samen met Chai, Jiwon en Heyerin (uit Zuid-Korea) naar ' the Price is Right Live', een spelshow waarbij je prijzen kon winnen door te gokken hoe veel de prijs waard is (en zo hard mogelijk en gillen en zwaaien en opdrachten zoals zo snel mogelijk met een hand een rol wc papier uitrollen). Chaos dus. Hierna uit geweest in Downtown Minneapolis met Xavi, Cecar, Cindy, Marion en Marine (Spanje, Mexica, Frankrijk en Oostenrijk). Aan het begin was het nog wel dat iedereen naar z'n eigen landgenoten toetrok. Voor mij wat lastig, aangezien ik de enige exchange student uit nederland ben. Nu mixt het veel meer. Ik heb al zoveel mensen ontmoet, uit zo veel verschillende landen! Wel echt heel leuk.
Zaterdag naar the Mall of America geweest (met the south koreans). Ik had een hele boodschappenlijst aan dingen die ik wilde kopen dus we hadden tijd te weinig. En dan is er in dat winkelcentrum een pretpark en aquarium, en gisteren ook een cheerleading competition. Echt VEEL te weinig tijd. Ik wilde namelijk ook graag op tijd terug zijn want ook gisteren werd er weer wat georganiseerd op de campus (de sua- studenten union & activities - zijn erg actief, en sowieso wordt er vanuit de universiteit super veel georganiseerd! Zoals de eerder genoemde outdoor trips, groepen waar je bij kan, vele workshops die je kan doen, etc). Nu was er Cirque zuma zuma (americas got talent). Een Afrikaanse circus, acrobatiek en dans groep. Dit was echt heel erg gaaf! Echt bizar wat ze deden. Hierna naar een van de appartementen van exchange studenten in UVillage geweets. Ik baalde de eerste week nogal dat ik in de dorms woon en niet in UVillage, omdat een eigen slaapkamer en een keuken en huiskamer die je met 3 anderen deelt toch wel heel fijn is. Nu vind ik dit het eigenlijk ook best oke om in de dorms te wonen. De dorms zijn namelijk wel midden op de campus en nu ga ik wel bij anderen op bezoek die wel in Uvillage wonen. (En het eten bij 17th avenue is inderdaad stukken beter, dus dan is meal plan ook wel prima). Hierna een huisfeestje. Duurde echt heeel erg kort want toen we net binnen waren stuurden ze iedereen weg omdat er TE veel mensen waren (dat was ook wel echt zo ja). Dus toen zijn we maar naar Dinkytown geweest (waar ik sowieso ook wel een keer heen wilde). In deze groep was trouwens wel ook een Nederlands meisje. (is voor haar het tweede semester). Het grappige is dat wij tegen elkaar ook gewoon Engels praatte, omdat het gewoon heel erg snel went om Engels te praten (En dan steeds schakelen eigenlijk alleen maar verwarrend is).
Vandaag naar een meeting over snowboarding course geweest. Ik stond op e wachtlijst, en wist nog niet zeker of het wel uitdagend zou zijn - vanwege de heuveltjes die ze hier hebben- maar ik ga het wel doen. Er zijn negen niveaus dus dan moet het wel uitdagend zijn! Het zijn 7 zondagen, en ik kan met iemand mee rijden daar naartoe, dus dat is ook wel fijn. Pff ik heb de afgelopen dagen zoveel mensen ontmoet en leuke dingen gedaan, maar nu moet ik toch eigenlijk ook wel echt gaan studeren. Moet natuurlijk ook gebeuren. Morgen een zelfquiz om te toetsen of je genoeg voorkennis hebt. Als je laag scoort raadt de professor ons aan om nog eens te overwegen het vak te laten vallen. Het lijkt me wel een heel leuk vak, dus eigenlijk wil ik het vak gewoon wel doen. Maar hij heeft me toch wel een beetje bang gemaakt...Oja, iets wat me ook wel echt verbaasde; die drie uit zuid-korea vertelden dat ze thuis nog altijd om elf uur thuis moesten zijn dus dat ze eigenlijk nooit uit gingen. En ze waren hierin geen uitzondering. Wouw. Na de tentamens gingen ze wel naar een karaoke bar om te dansen en te zingen. Oke, ik denk bij Azie inderdaad best snel aan karaoke, maar dat doen ze dus ook echt. Oke, NU huiswerk maken (want we krijgen hier dus heel schools huiswerk).

Ps. Lessen morgen gecanceld vanwege extreem weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 8372

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 15 Juni 2014

@ the University of Minnesota

Landen bezocht: